11 september 2013

Höstturneringen rond 1.

Så har den då dragit igång; Höstturneringen i Färjestaden. 11 deltagare anmälda och igår spelades samtliga partier i första ronden utom det mellan Albin och Karl som ska spelas inom den närmsta framtiden.

Möjligen skriver jag något slags längre referat i de senare ronderna. Nu nöjer jag mig med det korta.

Jag mötte Anders i ett parti där jag stängde in min svartfältare och partiet var i princip förlorat efter ca 10 drag. Mikael C mötte Christer och stod en aning bättre hela partiet, men efter diverse avbyten och en missad fortsättning i slutspelet slutade partiet remi. Jan H kom ofantligt bra mot Jan F och vann en bonde. Efter detta började dock Jan Fs pjäser komma aktivt och vissa remichanser fanns innan Jan H fann några starka drag och vann partiet. I kvällens snabbaste parti lurade Palle Tryggve i öppningen och partiet slutade raskt.

Resultat:
Anders Larsson, 2042 - Mikael Nilsson, 2019 1-0
Tryggve Ivarsson, 1697 - Paul Johansson, 1814 0-1
Christer Erlandsson, 1797 - Mikael Cederblad, 1848 0,5-0,5
Jan Henell, 1795 - Jan Feldreich, 1700 1-0
Albin Olsson, 1735 - Karl Malbert, 1698 uppskjutet
Johanna Lundström, 1730 frirond.

Inga kommentarer: