26 oktober 2017

Höstturnering rond 3 & 4

Rond 3 spelades lite haltande och haltar fortfarande lite grand trots att Anders och jag spelade vårt uppskjutna i förrgår. Något som slutade med vinst för Anders sedan hans löpare täckt varsin diagonal över båda sidor av brädet och jag kunde bara försvara mig med två klena springare.
I övrigt vann Johanna och Henell sina partier och ett bräde stod tomt när inte Palle och Benny dök upp.

Resultat rond 3:
Benny - Palle, uppskjutet
Anders - Albin, 1-0
Henell - Feldreich, 1-0
Christer E - Johanna L, 0-1

Rond 4 inleddes redan för två veckor sedan. Palle & jag spelade ensamma på tallhöjden för att slippa se Sveriges VM kvalmatch mot Holland. Det blev ett någorlunda konstigt parti där vi enades om remi med en pjäs mer för min del men i gengäld 3 bönder för Palles del.
Resten av ronden spelades nästan färdigt igår kväll. Eftersom Johanna fått nya arbetstider fick hon skjuta upp sitt parti mot Anders som nyligen är hemkommen från Peking.
Christer & Feldreich spelade ett klassiskt remi parti rätt igenom med springare mot springare och 3 bönder vadera som gjorde kvällen onödigt lång. Dock höll Janne på att vinna på tid i sekunddramat.
Jan Henell älskar höstturneringar men han gillar inte Benny sedan förlusten i ÖM senast. Nu blev det lättare sedan en häst rök i ett lätt skede och full pott för Henell fortfarande!

Resultat rond 4:
Palle - Albin, 0,5-0,5
Benny - Henell, 0-1
Johanna - Anders, uppskjutet
Jan F - Christer, 0,5-0,5


Inga kommentarer: